söndag 28 november 2021

Vintervaknande vaccinviljan

Jag ska köpa ringar för pengarna

Ringarna som brailleskrift mot mina fingertoppar.

Som basgången genom skelettet.

Som att vid kycklingtugg känna ben mot emalj.


Helt jävla lonely in a crowd

En blick kunde rymma mer än hela Bibeln.

Och jag var ett tomt ark.

En tom ark.

Två av varje art men jag var en.

Trots, tyckte mig känna stigman från hennes blick.

Jag var ovaccinerad som djävulen själv.


Covidius

Den 1 december 2021 skulle vaccinkravet införas. Samma dag skulle jag få första vaccinsprutan mot Covid-19. Församlingens portar skulle ändock vara stängda. Tog minst 1-2 månader att få syndernas förlåtelse: två vaccinsprutor med 4-7 veckors mellanrum.

Kanske fick jag dansa nästa år.

När jag covidbevisat mig mot miasman.

Som ett lojalitetsbevis.

Som rätta färgen på pricken i pannan.

Som vi mot dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar